Darījumu noteikumi
I Ievada noteikumi
I.1 Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “USRetail CZ s.r.o.”, reģ. Nr.: 07195559, juridiskā adrese U Hvězdy 1451/4, Břevnov, 162 00 Prāga 6, reģistrēta Prāgas pilsētas tiesas vestā komercreģistra C iedaļas ieliktnī numur 296392 (turpmāk tekstā arī “pārdevējs” vai “Under Armour”) ir tekstila modes preču, apavu un aksesuāru (turpmāk tekstā – “preces”) tiešsaistes pārdevējs tā tiešsaistes veikalā, ko pārdevējs izmanto tīmekļa vietnē www.underarmour.lv.
I.2 Šie Vispārīgie darījumu noteikumi regulē līgumattiecības un nosaka sabiedrības “USRetail CZ s.r.o.” un klienta savstarpējās tiesības un pienākumus, tikai un vienīgi pārdodot preces tiešsaistē. Visas šādas līgumattiecības regulē Čehijas Republikas vispārsaistošie tiesību akti, noslēgtais pirkuma līgums un šie Vispārīgie darījumu noteikumi.
I.3 Pirkuma līgumā var nolīgt noteikumus, kas būs atšķirīgi no šiem Vispārīgajiem darījumu noteikumiem. Šādā gadījumā noteicošie ir pirkuma līgumā nolīgtie noteikumi.
I.4 Ja līgumslēdzēja puse ir patērētājs, attiecības, ko nenosaka šie Vispārīgie darījumu noteikumi, regulē Civillikums (likums numur 89/2012 Sb. spēkā esošajā redakcijā) un Patērētāju aizsardzības likums (likums numur 634/1992 Sb. spēkā esošajā redakcijā). Ja līgumslēdzēja puse ir uzņēmējs, attiecības, ko nenosaka šie Vispārīgie darījumu noteikumi, regulē Civillikums (likums numur 89/2012 Sb. spēkā esošajā redakcijā).
I.5 Pārdevējs šos darījumu noteikumus jebkurā brīdī var labot un grozīt. Šie labojumi un grozījumi neattiecas uz līgumattiecībām, kas nodibinātas Vispārīgo darījumu noteikumu iepriekšējās redakcijas spēkā esamības laikā.
II Terminu definīcijas
II.1 Līgums – pirkuma līgums, kura viena puse ir “Under Armour” kā pārdevējs, un otra puse ir klients kā pircējs.
II.2 Pārdevējs (Under Armour) – ir persona, kura, noslēdzot un pildot līgumu, rīkojas savas komercdarbības vai citas uzņēmējdarbības ietvaros; tas ir uzņēmējs, kurš tieši piedāvā preces pārdošanai.
II.3 Klients – (i) klients var būt patērētājs, t.i., persona, kura, noslēdzot un pildot līgumu, nerīkojas ne savas komercdarbības, ne citas uzņēmējdarbības ietvaros, ne patstāvīgi strādājot savā profesijā; tā ir fiziska persona, kura pērk preci citam mērķim, kas nav uzņēmējdarbība ar šo preci; (ii) klients var būt arī uzņēmējs, kas izmanto pakalpojumu savas uzņēmējdarbības ar šo preci vajadzībām.
II.4 Līguma slēgšana – klienta pasūtījums ir līguma piedāvājums, bet pats līgums tiek noslēgts brīdī, kad pārdevējs sniedzis klientam saistošu piekrišanu šim piedāvājumam (proti, pārdevējam pieņemot pasūtījumu); no šī brīža pārdevējam un klientam rodas savstarpējas tiesības un pienākumi. Pēc pasūtījuma veikšanas klients kā apstiprinājumu saņem e-pasta ziņu ar priekšmetu “Pasūtījuma saņemšana - UnderArmour.lv”.
II.5 Preces – preces ir visi produkti, ko pārdevējs piedāvā iegādāties savā tīmekļa vietnē www.underarmour.lv, ievērojot noteikumus, kas noteikti šajos Vispārīgajos darījumu noteikumos.
III Informācija par noslēgtu pirkuma līguma un Vispārīgajiem darījumu noteikumiem
III.1 Nosūtot pasūtījumu (t.i., līguma piedāvājumu) klients apstiprina, ka ir iepazinies ar šiem Vispārīgajiem darījumu noteikumiem un ka tiem bez iebildumiem un pilnībā piekrīt. Šie Vispārīgie darījumu noteikumi veido neatņemamu noslēgta pirkuma līguma sastāvdaļu.
III.2 Pirkuma līgums tiek noslēgts čehu valodā, ja līgumslēdzējas puses nav vienojušās citādi. Šie Vispārīgie darījumu noteikumi ir pieejami tīmekļa vietnē www.underarmour.lv.
III.3 Uz konkrētu klienta pasūtījumu attiecas tā Vispārīgo darījumu noteikumu redakcija, kas bija spēkā pasūtījuma datumā.
IV Personas datu aizsardzība
Informāciju par personas datu apstrādi atradīsiet šeit: https://www.underarmour.lv/personas-datu-apstrade-csag-group
V Personīgais konts
V.1 Klients var pasūtīt preces pārdevēja tiešsaistes veikalā no sava personīgā konta, kuru tas reģistrējis pārdevēja tiešsaistes veikalā (turpmāk tekstā – “personīgais konts” vai bez reģistrēšanās tieši pārdevēja tiešsaistes veikala tīmekļa vietnes saskarnē.
V.2 Reģistrējot un izveidojot personīgo kontu, kā arī pasūtot preces, klientam ir pienākums norādīt pareizus un pilnīgus datus. Klientam ir pienākums aktualizēt tā personīgajā kontā norādītos datus katrā to izmaiņu gadījumā ar pārdevēja tiešsaistes veikala tīmekļa vietnes saskarnes attiecīgās funkcijas palīdzību. Pārdevējam nav nekādu pienākumu pārbaudīt klienta norādīto datu pareizību.
V.3 Klientam jāievēro konfidencialitāte par informāciju, kas nepieciešama, lai piekļūtu tā personīgajam kontam, turklāt klients ņem vērā to, ka pārdevējs neuzņemas atbildību, ja klients pārkāpis šo pienākumu. Klienta paša interesēs tam nav tiesību ļaut izmantot savu personīgo kontu trešajām personām.
V.4 Pārdevējs var atcelt personīgo kontu īpaši gadījumā, ja klients nepilda savus pienākumus, kas izriet no pirkuma līguma.
V.5 Klients ņem vērā, ka personīgais konts var nebūt nepārtraukti pieejams.
VI Līguma priekšmets
VI.1 Līgumattiecību priekšmets ir pārdevēja pienākums piegādāt līgumā (t.i., pasūtījumā un tā apstiprinājumā) specificēto preci un klienta pienākums preci saņemt un samaksāt pārdevējam par to nolīgto cenu. Klienta un pārdevēja līgumattiecības veidojas brīdī, kad no pārdevēja klientam piegādāts pasūtījuma apstiprinājums (t.i., līguma noslēgšanas brīdī).
VI.2 Klients var pasūtīt konkrētu preci no pārdevēja aktuālā piedāvājuma. Šis piedāvājums tiek publiskots pārdevēja tīmekļa vietnē www.underarmour.lv.
VI.3 Pārdevēja tiešsaistes veikala tīmekļa vietnes saskarnē atrodas preču saraksts, norādot atsevišķu preču cenas eiro. Preču cenas ir norādītas, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli un visas saistītās nodevas (izņemot piegādes izmaksas atbilstoši nākamajam apakšpunktam un iespējamām maksām atbilstoši apmaksas veidam). Viss preču pārdošanas piedāvājums pārdevēja tiešsaistes veikalā (tostarp iespējamais norādītais aptuvenais preču piegādes vai nosūtīšanas laiks) nav saistošs, un visu preču prezentācijai, kas ievietota veikala tīmekļa vietnes saskarnē, ir informatīvs raksturs, un pārdevējam nekādā ziņā nav pienākuma noslēgt pirkuma līgumu par prezentētajām precēm. Preču prezentācija pārdevēja tiešsaistes veikalā nenozīmē ne pirkuma līguma noslēgšanas piedāvājumu, ne ierosinājumu piegādāt preci Civillikuma 1732. panta izpratnē. Civillikuma 1732. panta otrās daļas noteikumu netiek piemēroti. Visiem datiem par saistības saturu, kas ievietoti veikala tīmekļa vietnes saskarnē, ir informatīvs raksturs, un pārdevējam nav pienākuma noslēgt pirkuma līgumu par šo preci, izņemot situāciju, kurā datu par saistību saistošo saturu nosaka patērētāju aizsardzības likumiskajā regulējumā ietvertās imperatīvās normas, īpaši, kā izriet no Civillikuma 1822. panta noteikumiem, un pārdevējs ar klientiem ir nepārprotami vienojušies par noteiktu lietu citādi.
VII Pasūtījums un pirkuma līgums
VII.1 Pasūtījums ir vienpusējs klienta ierosinājums noslēgt līgumu, kura priekšmets ir pasūtījumā norādīto preču pārdošana ar tādiem nosacījumiem, kas minēti pasūtījumā un šajos Vispārīgajos darījumu noteikumos. Klientam ir saistošs aizpildīts un nosūtīts pasūtījums. Preču pasūtījumu var veikt ar pārdevēja tīmekļa vietas www.underarmour.lv starpniecību.
VII.2 Pasūtot preci, klients izvēlas preci, kuru vēlas iegādāties, uzklikšķinot attiecīgajam taustiņam “Grozā”, un aizpilda pasūtījuma veidlapu pārdevēja tiešsaistes veikala tīmekļa vietnes saskarnē. Pasūtījuma veidlapa satur galvenokārt informāciju par pasūtīto preci, preces pirkšanas cenas apmaksas veidu, pieprasīto pasūtītās preces piegādes veidu, izmaksām, kas saistītas ar preces piegādi, klienta kontaktinformāciju, piegādes adresi un atsauci uz šiem Vispārīgajiem darījumu noteikumiem, kā arī atsauci uz informāciju par personas datu apstrādi (turpmāk tekstā – “pasūtījums”). Pirms pasūtījuma nosūtīšanas pārdevējam klientam tiek sniegta iespēja pārbaudīt un mainīt datus, ko tas ir ievietojis pasūtījuma veidlapā, kā arī iepazīties ar šiem Vispārīgajiem darījumu noteikumiem un ar personas datu apstrādes principiem. Pārdevējam vienmēr ir tiesības lūgt klientu papildus apstiprināt pasūtījumu.
VII.3 Pārdevējs nosūta pasūtījuma apstiprinājumu ar e-pasta, kuru klients ir norādījis pasūtījumā, starpniecību. Šis apstiprinājums ietver pušu identifikācijas datus un kontaktinformāciju, precīzu pasūtīto preču aprakstu un skaitu, galīgo cenu, preču piegādes veidu un paredzamo termiņu, kā arī nolīgto apmaksas veidu.
VII. 4 Pārdevēja un klienta pirkuma līgums ir noslēgts brīdī, kad pasūtījuma pieņemšanas (akcepta) informācija no pārdevēja puses ir piegādāta klientam pa elektronisko pastu uz e-pasta adresi, kas norādīta klienta personīgajā kontā vai pasūtījumā.
VII. 5 Klients ņem vērā, ka pārdevējam nav pienākuma noslēgt pirkuma līgumu, īpaši ar personām, kuras būtiski pārkāpušas savus pienākumus pret pārdevēju vai pasūtījušas preci tādā apjomā, kas pārsniedz ierasto daudzumu, ko parasta mājsaimniecība var saprātīgi izmantot.
VII.6 Ar pirkuma līgumu pārdevējs apņemas nodot klientam to lietu, kas ir pirkuma priekšmets, un ļauj tam iegūt īpašumtiesības uz šo lietu, savukārt klients apņemas lietu pārņemt un samaksāt pārdevējam pirkuma cenu. Izveidoto līgumu var mainīt vai atcelt, tikai pamatojoties uz pušu vienošanos un šajos Vispārīgajos darījumu noteikumos vai likumā paredzētu iemeslu dēļ. Ja klients kavē preču pārņemšanu vai pirkuma cenas samaksu, pārdevējs var lietu uzglabāt un pēc tam pieprasīt ar lietas glabāšanu saistīto pamatoto izmaksu segšanu vai arī atkāpties no līguma.
VII.7 Noslēdzot pirkuma līgumu, klients apstiprina, ka ir iepazinies ar šiem Vispārīgajiem darījumu noteikumiem un tiem piekrīt. Klients par šiem Vispārīgajiem darījumu noteikumiem atbilstošā veidā pirms paša pirkuma līguma noslēgšanas tiek informēts, un klientam ir iespēja ar tiem iepazīties pārdevēja tīmekļa vietnē šeit: https://www.underarmour.lv/darijumu-noteikumi.
VII.8 Klients piekrīt attālinātas saziņas līdzekļu izmantošanai, lai noslēgtu pirkuma līgumu. Izmaksas, kas klientam radušas, izmantojot attālinātās saziņas līdzekļus saistībā ar pirkuma līguma noslēgšanu un izpildi (interneta pieslēguma izmaksas un iespējamās saistītās izmaksas, piemēram, izdevumi par tālruņa sarunām), klients sedz pats. Par interneta, resp., tālruņa saziņu ar pārdevēju netiek aprēķinātas nekādas īpašas piemaksas, un tiek izmantotas klienta operatora standarta likmes.
VIII Pasūtījuma izbeigšana un atkāpšanās no pirkuma līguma
VIII.1 Klients ņem vērā, ka preces, kas prezentēta tiešsaistes veikalā, pieejamība ir atkarīga no noliktavas krājumiem, un pārdevējs negarantē preces pieejamību.
VIII.2 Pārdevējam ir tiesības neapstiprināt pasūtījumu vai arī no pasūtījuma atkāpties līdz brīdim, kad pa elektronisko pastu, proti, uz e-pasta adresi, kas norādīta personīgajā kontā vai pasūtījumā, ir nosūtīts pasūtījuma apstiprinājums.
VIII.3 Pārdevējam ir tiesības atkāpties no pirkuma līguma vai no tā daļas pēc pasūtījuma apstiprināšanas gadījumā, ja pasūtīto preci jebkāda iemesla dēļ nav iespējams piegādāt, piemēram, ja pasūtīto preci pasūtījuma sagatavošanas laikā pārstāj ražot vai piegādāt Čehijas tirgū, vai tad, ja pārdevējs atklāj, ka vairs nav iespējams piegādāt klienta pieprasīto preču daudzumu vai preces klienta pieprasītajā kvalitātē (piem., pieprasīto izmēru, krāsu utt.)
VIII.4 Pārdevējam ir tiesības atkāpties no pasūtījuma arī tajā gadījumā, ja ieviesušās acīmredzamas kļūdas preces cenā (t.i., cenas ir acīmredzami citādas, nekā ir parastā cena par šo preču tipu/veidu). Par acīmredzamu kļūdu preces cenā ir uzskatāma īpaši, taču ne vienīgi kļūdaini norādīts ciparu skaits, acīmredzami zema preces cena (piem., par 50 % zemāka cena, nekā šim preču veidam un tipam ir parasts), kļūda, norādot valūtu, un citas acīmredzamas rakstības kļūdas un jebkādas tehniskas kļūdas, norādot preces cenu tiešsaistes veikalā vai pasūtīšanas laikā. Pārdevējam nav pienākuma piegādāt klientam preci par šo pilnīgi acīmredzami kļūdaino cenu arī tajā gadījumā, ja klientam nosūtīts pasūtījuma akcepts vai apstiprinājums atbilstoši šiem Vispārīgajiem darījumu noteikumiem. Gadījumā, ja radīsies šāda situācija, pārdevējs nekavējoties sazināsies ar klientu, lai vienotos par turpmāko rīcību. Gadījumā, ja klients jau ir samaksājis daļu vai pilnu preces pirkuma cenas summu, viņam šī summa tiks pārskaitīta atpakaļ uz viņa kontu vai adresi visīsākajā iespējamajā termiņā, bet visvēlākais 14 dienu laikā no brīža, kad pārdevējs atcēlis pasūtījumu.
Pārdevējam ir tiesības atkāpties no pasūtījuma arī gadījumā, ja ir norādīta preces cena, taču pasūtījuma apstrādes laikā tiešsaistes veikala sistēmā radusies jebkāda tehniska kļūda, un klients saņēmis pasūtījuma apstiprinājumu ar nepareizu preces cenu.
Pārdevējam ir tiesības atkāpties no pasūtījuma arī gadījumā, ja klients pasūtījumam izmantojis jebkādu atlaides kodu, taču pasūtījuma apstrādes laikā tiešsaistes veikala sistēmā radusies jebkāda tehniska kļūda, un tiek nolasīts nepareizs atlaides kods, bet klients saņem pasūtījuma apstiprinājumu, kuram piemērota lielāka atlaide nekā tā, kas bija paredzēta, izmantojot tādu atlaides kodu, kāds klientam bija prezentēts un sniegts.
Pārdevējam nav pienākuma piegādāt klientam preci arī tajā gadījumā, ja prece ar nepārprotami kļūdainu centu tiek prezentēta jebkurā reklāmā.
Atkāpšanās no pirkuma līguma jāveic rakstiskā formā, turklāt par rakstisku formu ir uzskatāma arī e-pasta ziņas forma.
IX Preces nodošana un saņemšana
IX.1 Preces, kuras ir pirkuma līguma priekšmets, piegādā termiņā atbilstoši preces pieejamībai un atbilstoši pārdevēja darba iespējām pēc noliktavas krājumu stāvokļa pārbaudes; minētais attiecas arī uz gadījumiem, kad pārdevēja tiešsaistes veikalā pie attiecīgās preces apraksta ir norādīts parastais preces piegādes vai nosūtīšanas laiks, jo informācijai par šādu laiku ir tikai orientējošs raksturs, un galīgo preces piegādes vai nosūtīšanas laiku nosaka pārdevējs atbilstoši preces pieejamībai un savām darba iespējām pēc noliktavas krājumu stāvokļa pārbaudes.
IX.2 Pārdevējs piegādā preci klientam kā sūtījumu, vai arī klients to saņem personīgi kādā no nesaistes veikaliem, vai klients to saņem kādā no piegādes vietām, ko tas izvēlējies pasūtījumā no piegādes vietu tīkla. Preces piegādes veidu klients izvēlas pasūtījuma veidlapā no piedāvātajām iespējām. Klientam ir pienākums saņemt pasūtīto preci, ja nepastāv pamats preces nesaņemšanai.
IX.3 Ja klients izvēlējies personīgu saņemšanu, pārdevējs informē klientu tā personīgajā kontā vai pasūtījumā norādītajā e-pasta adresē par to, ka prece ir gatava saņemšanai. Prece ir jāizņem 3 dienu laikā no paziņojuma.
IX.4 Pārdevējs piegādā preci ar paku sūtīšanas pakalpojuma vai ar kurjera pakalpojumu starpniecību. Preces piegādes vieta ir vieta, ko šādi apzīmējis klients pasūtījuma veidlapā. Prece vienmēr ir pienācīgi iepakota iepakojumā, kas to aizsargā pret sabojāšanu piegādes procesā. Tiklīdz kā pārdevējs ir nodevis preci pārvadātājam transportēšanai, tas par to informē klientu pa elektronisko pastu, nosūtot paziņojumu uz personīgajā kontā vai pasūtījumā norādīto e-pasta adresi.
IX.5 Ja pārdevējs piegādā preci sūtījuma veidā, sūtīšanas izmaksas sedz klients. Par precīzu šo izmaksu apmēru klients tiek informēts, aizpildot pasūtījuma veidlapu.
IX.6 Klients ņem vērā, ka pārdevējs preci piegādā tikai Čehijas Republikas ietvaros.
IX.7 Klients pasūtījuma veidlapā var izvēlēties piegādi piegādes punktā, atlasot to piegādes punktu tīklā. Par preces piegādi klientam šajā gadījumā uzskata preces saņemšanu piegādes punktā.
IX.8 Klientam ir pienākums pienācīgā veidā no pārvadātāja pārņemt atbilstīgi piegādātu, nebojātu preces sūtījumu. Ja ar pārvadātāja starpniecību nosūtītajam sūtījumam ir redzami bojājumi, klientam ir pienākums atteikties no preces sūtījuma saņemšanas un atdot to pārvadātājam. Ja klients to neizdara, tam nav tiesību celt iebildumus par pārvadājuma laikā bojātu produktu, un ir uzskatāms, ka preces sūtījums klientam tika piegādāts nebojāts.
IX.9 Klientam ir pienākums bez liekas kavēšanās informēt pārdevēju par to, ka prece pārvadāšanas laikā ir bojāta, kas nav bijis redzams pirms preces sūtījuma atvēršanas, lai šādi sniegtu pārdevējam iespēju nekavējoties īstenot prasījumu pret pārvadātāju par nekvalitatīvu preces pārvadājumu.
IX.10 Ja klients nav izņēmis preces sūtījumu, pārdevējs patur tiesības paaugstināt preces sūtījuma galīgo cenu par papildu pasta izdevumiem, ja preces sūtījums tiek sūtīts atkārtoti. Pārdevējam saskaņā ar VII.6 apakšpunktu ir tiesības atkāpties no pirkuma līguma.
IX.11 Īpašumtiesību atruna – klients iegūst īpašumtiesības uz preci brīdī, kad tas pilnībā samaksājis pirkuma cenu, un brīdī, kad tas saņēmis preci, izšķirošs ir pēdējais no šiem momentiem.
X Cena un samaksas nosacījumi
X.1 Piedāvātās preces cena vienmēr ir norādīta pārdevēja tīmekļa vietnē. Preces cena atbilstoši konkrētajam noslēgtajam līgumam vienmēr ir norādīta pasūtījumā un tā apstiprinājuma, kā arī rēķinā, kas pievienots precei. Cena vienmēr tiek norādīta, ieskaitot attiecīgās likmes PVN. Cenu klients var apmaksāt tikai tajā veidā un ar tādiem nosacījumiem, kas tiek piedāvāti pasūtījuma solī “Piegāde un apmaksa”), t.i., ar apmaksu saņemot, skaidrā naudā veikalā vai tiešsaistē, izmantojot GoPay pakalpojumu. Klients neapmaksā GoPay pakalpojuma izmantošanu.
X.2 Apmaksa jāveic eiro. Veicot apmaksu ar bankas pārskaitījumu, klients sedz visus bankas maksājumus tā, lai pārdevējam par preci nolīgtā cena tiktu ieskaitīta kontā pilnā apmērā.
X.3 Pasūtītās preces cenai tiks pieskaitītas pasūtītās preces piegādes un izvēlētā apmaksas veida izmaksas, kas noteiktas atkarībā no piegādes veida Čehijas Republikas ietvaros un atkarībā no izvēlētā apmaksas veida.
X.4 Maksa par saņemšanu personīgi kādā pakalpojumu sniedzēja piegādes punktā tiek aprēķināta atbilstoši šo pakalpojumu sniedzēja aktuālajam cenrādim, un šī cena vienmēr ir norādīta pasūtījuma izdarīšanas laikā un izvēloties šo preču piegādes veidu.
X.5 Atlaides kupona, atlaides koda vai citas pārdošanas veicināšanas akcijas, kuras nosacījums ir noteikta apmēra summas iztērēšana (turpmāk tekstā – “veicināšanas akcija”), izmantošanas gadījumā pārdevējs gadījumā, ja pasūtījuma faktiskā vērtība samazinās zem summas, kas nepieciešama veicināšanas akcijas izmantošanai, patur tiesības nepiešķirt veicināšanas akcijas priekšrocības.
Piemērs: Ja klients iegādājies 3 gab. Preču kopsummā par 44 €, un iegādes ietvaros izmanto kuponu ar atlaidi 8 € apmērā, kura nosacījums ir min. 40 € tēriņš, klients reāli samaksās tikai 36 €. Pēc tam klients daļēji atkāpjas no līguma atbilstoši XI.2 punkta b) apakšpunktam likumā paredzētajā termiņā un atdod atpakaļ vienu gab. preces 12 € vērtībā, ar ko faktiskā sākotnējā iegādes vērtība samazinās līdz 32 €. Tā rezultātā klients neizpildīs nosacījumus kupona par 8 € atlaidi izmantošanai, un par to klientam tiks palielināta pasūtījuma sākotnējā cena. Tādēļ klientam tiks atmaksāta summa tikai 4 € 12 € vietā, jo nebūs izpildīti kupona izmantošanas nosacījumi.
XI Atkāpšanās no līgumattiecībām
XI.1 Pārdevējs papildus VIII.4 un VII.6 punktā minētajiem gadījumiem ir tiesīgs nekavējoties atkāpties no līguma šādos gadījumos:
a) ja klients rupji pārkāpis no noslēgtā līguma izrietošos klienta pienākumus. Šādā gadījumā pārdevējam ir tiesības un izdevumu, kas radušies saistībā ar noslēgtā līguma izpildi, atlīdzību, kas noteikta kā vienota summa 30 % apmērā no pakalpojuma cenas. Atkāpšanās no pirkuma līguma izdarāma rakstiskā formā, turklāt par rakstisku formu ir uzskatāma arī e-pasta forma.
XI.2 Klientam ir tiesības nekavējoties atkāpties no līguma šādos gadījumos:
a) ja pārdevējs rupji pārkāpis no noslēgtā līguma izrietošos pārdevēja pienākumus.
b) klientam, kurš ir patērētājs, ir tiesības atkāpties no līguma 14 kalendāro dienu termiņā no preces saņemšanas dienas, nenorādot iemeslu un bez jebkādām sankcijām. Ja klients izlemj izmantot šīs tiesības, tam līguma uzteikums jānosūta pārdevējam vēlākais 14 dienu laikā no preces saņemšanas.
Atkāpšanās no pirkuma līguma ir izslēgta gadījumos, kas minēti spēkā esošajos tiesību aktos, it īpaši Civillikuma 1837. panta noteikumos.
XI.3 Ja klients atkāpies no līguma saskaņā ar XI. 2 punkta a) un b) apakšpunktu tas var atdot atpakaļ preci, nosūtot pasta paciņu uz adresi UnderArmour.lv, Segro logistic park budova F, K Dálnici 1394, Hostivice, 253 01 (pārdevējs principiāli nepieņem paciņu ar samaksu saņemot).
XI.4 Ja klients atkāpies no līguma, tam ir pienākums nosūtīt vai nodot no pārdevēja saņemto preci atpakaļ pārdevējam bez liekas vilcināšanās vēlākais četrpadsmit dienu laikā pēc atkāpšanās no līguma. Klientam prece jāatdod pilnībā, t.i., ieskaitot visus iespējamos piederumus, pilnīgu dokumentāciju, nebojātu, tīru, oriģinālajā iepakojuma un tādā stāvoklī un vērtībā, kādā klients preci saņēmis, nelietotu, bez nolietošanās pazīmēm. Atdotā prece drīkst būt izmantota tikai tādā mērā, kāds nepieciešams, lai klients iepazītos ar preces raksturu, īpašībām un funkcijām. Klients atbild pārdevējam par preces vērtības samazinājumu, kas radies tādēļ, ka klients ar preci rīkojies citādi nekā nepieciešams, ņemot vērā preces raksturu un īpašības. Pārdevējs var izmantot tiesības uz zaudējumu atlīdzību no klienta un iekļaut savas tiesības atdodamajā pirkuma cenā, līdz ar to atdot klientam šādi samazinātu pirkuma cenu. Saskaņā ar Civillikuma 1833. panta noteikumiem pirkuma cenā, ko paredzēts atmaksāt klientam, pārdevējs var iekļaut atdodamās preces samazināto vērtību. Par pirkuma cenas (tās daļas) atdošanu klientam un par šādu ieskaitu, kā arī par faktiem, kas saistīti ar preces vērtības samazinājumu, pārdevējs klientu informē rakstiskā formā.
XII Atbildība par trūkumiem un reklamācija
Līgumslēdzēju pušu tiesības un pienākumus saistībā ar tiesībām, kas izriet no nepietiekamas izpildes, regulē attiecīgie vispārsaistošie tiesību akti (īpaši Civillikuma 1914. līdz 1925. panta, 2099. līdz 2117. panta, kā arī 216. līdz 2174b. panta noteikumi un likums Nr. 634/1992 Sb., “Par patērētāju aizsardzību” tā vēlāko grozījumu redakcijā).
XII.1 Pārdevējam ir pienākums nodrošināt klientam preces nodošanu saskaņā ar noslēgto līgumu, šiem Vispārīgajiem darījumu noteikumiem un vispārsaistošajiem tiesību aktiem.
Pārdevējs atbild par to, ka precei nav defektu, t.i., pārdevējs īpaši atbild par to, ka:
1. precei piemīt tās īpašības, par kurām puses vienojušās; ja nav šādas vienošanās, tad tādas īpašības, ko pārdevējs vai ražotājs aprakstījis, vai kuras klients sagaidījis atbilstoši preces raksturam un pamatojoties uz veikto reklāmu;
2. prece atbilst tam mērķim, kuru tās izmantošanai pārdevējs ir norādījis, vai kuram šāda veida prece parasti tiek izmantota;
3. preces kvalitāte vai dizains atbilst nolīgtajam paraugam vai modelim, ja kvalitāte vai dizains noteikti atbilstoši nolīgtajam paraugam vai modelim;
4. prece ir atbilstoša daudzuma, apjoma vai svara un
5. prece atbilst tiesību aktu prasībām.
XII.2 Ja pārdevējs nepilda savus, no līguma izrietošos pienākumus, pienācīgi un savlaicīgi, klientam ir pienākums bez liekas kavēšanās iesniegt pārdevējam reklamāciju par sniegto preci. Gadījumā, ja prece vispār nav piegādāta, klientam ir pienākums iesniegt reklamāciju bez liekas kavēšanas, tomēr vēlākais 14 dienu laikā no pirmās dienas, kad precei bija jābūt piegādātai.
XII.3 Preces garantijas laiks ir 24 mēneši, kas skaitāmi no dienas, kad prece piegādāta klientam. Garantija attiecas uz materiāla vai ražošanas defektiem. Garantija neattiecas uz mehāniskiem preces bojājumiem, ko izraisījusi nepareiza izmantošana, nepietiekama kopšana vai tīša bojāšana. Ja klients pamatoti iesniedzis reklamāciju par defektu, defekta pieteikšanas termiņā netiek ieskaitīts laiks, kurā klients bojāto priekšmetu nav varējis izmantot.
XII.4 Klients reklamāciju var iesniegt rakstiskā formā (turklāt ar rakstisku formu pārdevēja un pircēja noslēgtajiem līgumiem saprot arī e-pasta formu), un tajā ir nepieciešams norādīt preces numuru, kā arī aprakstīt preces defektu. Vienlaikus ar reklamācijas pieteikšanu attiecīgā prece, par kuru tā pieteikta, jānosūta pārdevējam izvērtēšanai un reklamācijas izskatīšanai.
XII.6 Pārdevējs reklamāciju izskata bez liekas kavēšanās, bet vēlākais 30 dienu laikā no tās pienācīgas pieteikšanas. Ja pārdevējs klientam reklamāciju atteicis, tas tam sniedz rakstisku pamatojumu (turklāt reklamācijas procedūras vajadzībām par rakstisku formu ir uzskatāma arī e-pasta forma).
XII.7 Ja precei ir defekts, un to bez liekas kavēšanās ir iespējams novērst, klientam ir tiesības uz defekta novēršanu bez maksas. Ja precei ir defekts, klients var pieprasīt arī jaunas preces bez defektiem piegādi, ja minētais, ņemot vērā defekta raksturu, nav pārmērīgi, taču, ja defekts attiecas tikai uz preces sastāvdaļu, klients var pieprasīt tikai sastāvdaļas nomaiņu; ja tas nav iespējams, klients var atkāpties no līguma. Tomēr, ja, ņemot vērā defekta raksturu, tas ir pārmērīgi, īpaši, ja defektu ir iespējams novērst bez liekas kavēšanās, klientam ir tiesības uz defekta novēršanu bez maksas.
Klientam ir tiesības uz jaunas preces piegādi vai sastāvdaļas nomaiņu arī novēršama defekta gadījumā, ja klients atkārtota defekta rašanās dēļ pēc remonta vai lielāka defektu skaita dēļ nevar preci izmantot. Šādā gadījumā klientam ir arī tiesības atkāpties no pirkuma līguma.
Ja klients nav atkāpies no pirkuma līguma vai nav izmantojis tiesības uz jaunas preces bez defektiem piegādi, tās sastāvdaļas nomaiņu vai preces remontu, tas var pieprasīt atbilstīgu atlaidi no pirkuma cenas. Klientam ir tiesības uz atbilstīgu atlaidi arī gadījumā, ja pārdevējs tam nevar piegādāt jaunu preci bez defektiem, nomainīt tās sastāvdaļu vai preci salabot, kā arī gadījumā, ja pārdevējs nav to atrisinājis saprātīgā laikā, kā arī tad, ja risināšana klientam radītu ievērojamas problēmas.
XII.8 Katram klientam reklamācijas neatzīšanas gadījumā, kā arī visu citu strīdu ar pārdevēju gadījumā ir tiesības vērsties Čehijas tirdzniecības inspekcijas neatkarīgajā patērētāju strīdu izšķiršanas centrā un uzsākt bezmaksas ārpustiesas procesu. Detalizētu informāciju par ārpustiesas procesa uzsākšanas nosacījumiem un veidu atradīsiet tīmekļa vietnē www.coi.cz.
XII.9 Klientam ir pienākums saņemt izskatīto reklamāciju bez liekas kavēšanās vēlākais 30 kalendāro dienu laikā no dienas, kad tas informēts, ka tā ir izskatīta. Šis termiņš nepaiet ātrāk kā 60 dienu laikā no reklamācijas iesniegšanas. Gadījumā, ja klients nav saņēmis reklamāciju vēlākais termiņa pēdējā dienā, pārdevējs var aprēķināt glabāšanas maksu par neizņemtās preces uzglabāšanu 1 € apmērā kopā ar PVN par katru kavējuma dienu. Pārdevējs salaboto preci uzglabā ilgākais 6 mēnešus no datuma, kad klientam tā bija jāizņem. Ja klients pirms šī termiņa beigām savu preci nav izņēmis, pārdevējam ir tiesības šo preci likvidēt uz klienta rēķina. Ja klients preci neizņem noteiktajā termiņā un glabāšanas maksa pārsniedz preces, par ko iesniegta reklamācija, cenu, šo preci var izmantot glabāšanas izmaksu segšanai.
XII.10 Tas, kam no neatbilstošas izpildes ir cēlušās tiesības, tam pienākas arī to izmaksu atlīdzība, kas radušās, lietderīgi izmantojot šīs tiesības. Ja klients neizmanto tiesības uz izmaksu atlīdzību viena mēneša laikā pēc tā termiņa beigām, kurā piesakāms defekts, tiesa šīs tiesības neatzīs, ja pārdevējs iebildīs, ka tiesības uz atlīdzību nav izmantotas savlaicīgi.
XII.11 Ja defekts parādās viena gada laikā no saņemšanas, uzskatāms, ka precei bija defekts jau saņemšanas brīdī, ja vien lietas vai defekta raksturs izslēdz šādu pieņēmumu. Šajā termiņā neieskata to laiku, kurā klients nevarēja preci izmantot gadījumā, ja tas pamatoti pieteicis defektu.
XIII Naudas atmaksāšana un preces atdošana atpakaļ
XIII.1 Iepērkoties tiešsaistes veikalā, klients var atdot preci atpakaļ 14 dienu laikā, nenorādot iemeslu.
XIII.2 Gadījumā, ja klients pieprasa naudas atmaksāšanu nesaistes veikalā (proti, UnderArmour.lv veikalos), jāatdod prece ar visiem piegādātajiem rekvizītiem. Nauda par atpakaļ atdoto preci klientam tiks nosūtīta 14 dienu laikā no preces atdošanas uz norādīto bankas kontu.
XIII.3 Gadījumā, ja klients atdodamo preci nosūta ar sūtījuma starpniecību, prece jāatdod atpakaļ ar visiem rekvizītiem, bet atkāpšanās no līguma veidlapā jānorāda tā konta numurs, kurā klients vēlas saņemt atmaksāto naudu. Nekādā gadījumā preci nav iespējams nosūtīt atpakaļ pārdevējam ar pēcmaksu. Klientam ir pienākums preci iepakot tā, lai, transportējot to atpakaļ pārdevējam, prece netiktu bojāta.
XIII.4 Ja klients atkāpjas no pirkuma līguma, pārdevējs tam bez liekas kavēšanās vēlākais 14 dienu laikā no atkāpšanās no līguma atmaksā visus naudas līdzekļus, tostarp piegādes izmaksas, ko pārdevējs saņēmis no klienta, pamatojoties uz pirkuma līgumu, turklāt tādā pašā veidā, kādā pārdevējs saņēma naudu no klienta. Pārdevējs atdod saņemtos naudas līdzekļus citā veidā tikai tad, ja klients tam ir piekritis un ja klientam ar to nerodas papildu izmaksas. Pārdevējam tomēr nav pienākuma atmaksāt saņemtos naudas līdzekļus, pirms klients nodevis preci pārdevējam vai ticami pierādījis, ka preci ir pienācīgā veidā nosūtījis pārdevējam.
Ja klients ir izvēlējies citu, nevis vislētāko preces piegādes veidu, ko pārdevējs piedāvā, pārdevējs klientam atmaksā izmaksas par preces piegādi tikai tādā apmērā, kas atbilst vislētākajam piedāvātajam preces piegādes veidam.
XIII.5 Ja atdodamajai precei ir samazinājusies vērtība, rīkojas saskaņā ar XI.4 punktu.
XIII.5 Saskaņā ar Civillikuma 1820. panta pirmās daļas g) apakšpunkta noteikumiem atkāpšanās no līguma gadījumā vai apmainot preci 14 dienu laikā atbilstoši XIII.1 punktam, ar preces atdošanu saistītās izmaksas sedz klients pats.
XIII.6 Ja tiek atmaksāta nauda par preci, kura vairs nebija noliktavā, naudas atmaksāšanas termiņš ir ilgākais 14 dienas.
XIII.7 Klients ņem vērā faktu, ka gadījumā, ja kopā ar preci tiek sniegtas dāvanas, dāvinājuma līgums starp pārdevēju un klientu ir noslēgts ar nosacījumu, ka, ja tiek izmantotas tiesības atkāpties no līguma 14 dienu laikā, dāvinājuma līgums zaudē spēku, un klientam ir pienākums kopā ar atpakaļ atdodamo preci atdot arī saistībā ar to saņemtās dāvanas, tostarp visu gūto labumu. Gadījumā, ja tās netiks atdotas, tiks uzskatīts, ka klients ar šīm vērtībām ir nepamatoti guvis labumu. Ja priekšmeta, ar ko nepamatoti gūts labums, izdošana nav labi iespējama, pārdevējam ir tiesības uz atlīdzību naudas izteiksmē lietas parastās cenas apjomā. Atkāpjoties no dāvinājuma līguma, pirkuma līgums nezaudē spēku, un līgumi no šī skatupunkta tiek izskatīti patstāvīgi.
XIV Patērētāju strīdu ārpustiesas izšķiršana
XIV. 1. Ar šo pārdevējs informē klientu, ka tam saskaņā ar likumu “Par patērētāju aizsardzību” un 2013. gada 21. maija Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 524/2013 ir tiesības risināt strīdus, kas izriet no pirkuma līguma, ko tas noslēdzis ar pārdevēju, ārpustiesas kārtībā. Priekšnosacījums klienta tiesībām risināt strīdu ārpustiesas kārtībā ir iepriekšēja neveiksmīga risināšana tieši ar pārdevēju.
XIV. 2. Gadījumā, ja klients vēlas izmantot savas tiesības uz ārpustiesas strīda saistībā ar pirkuma līgumu izšķiršanu saskaņā ar iepriekšminēto XIV.1. punktu, tas ar savu pieteikumu patērētāja strīda ārpustiesas izšķiršanai var vērsties Čehijas tirdzniecības inspekcijā, kura likuma “Par patērētāju aizsardzību” izpratnē ir patērētāju strīdu ārpustiesas izšķiršanas attiecīgais subjekts pārdevēja un klienta noslēgto pirkuma līgumu gadījumā. Plašāku informāciju var atrasta Čehijas tirdzniecības inspekcijas tīmekļa vietnē http://www.coi.cz/, alternatīvi arī strīdu izšķiršanas tiešsaistē platformā tīmekļa vietnē https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS (saite uz Eiropas Komisijas izveidoto lietotni strīdu izšķiršanai tiešsaistē).
XIV. 3. Klients pieteikumu patērētāju strīda ārpustiesas izšķiršanas uzsākšanai var iesniegt rakstiski vai mutiski protokolā jeb elektroniski ar tiešsaistes veidlapas palīdzību, kas atrodama Čehijas tirdzniecības inspekcijas tīmekļa vietnē (veidlapu atradīsiet tīmekļa vietnē https://adr.coi.cz/cs), parakstot to ar atzītu elektronisku parakstu vai nosūtot ar tā klienta datu noliktavas palīdzību, kas iesniedz pieteikumu. Ar nosacījumu, ka pieteikums 10 dienu laikā tiek apstiprināts vai papildināts, pielietojot vienu no pirmajā teikumā minētajiem paņēmieniem, to var iesniegt arī ar citu tehnisku līdzekļu palīdzību, īpaši ar faksa vai publiska datu tīkla palīdzību, neizmantojot atzītu elektronisko parakstu. Pieteikumam jāpievieno dokuments par faktu, ka klientam nav izdevies atrisināt strīdu ar pārdevēju tiešu, kā arī citi dokumenti, kas apstiprina klienta apgalvotos faktus, ja tādi ir pieejami.
XIV. 4. Eiropas patērētāju centrs Čehijas Republika, juridiskā adrese Štěpánská 567/15, 120 00 Prāga 2, tīmekļa vietne: http://www.evropskyspotrebitel.cz ir kontaktpunkts atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (ES) Nr. 524/2013 ( 2013. gada 21. maijs ) par patērētāju strīdu izšķiršanu tiešsaistē un ar ko groza Regulu (EK) Nr. 2006/2004 un Direktīvu 2009/22/EK (Regula par patērētāju strīdu izšķiršanu tiešsaistē).
Šie Vispārīgie darījumu noteikumi ir spēkā kopš 2023. gada 12. aprīļa.